Advance Paris MAP-305 II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Advance Paris MAP-305 II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

pvb1003 27-08-2010
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Ik was op zoek naar een versterker die goed samenwerkt met de Mordaunt short 906I,
De advance acoustic 503 II is mij aangeraden door Ollie en Ollie audiospecialist
Heb deze versterker sinds enkele dagen in bezit en moet zeggen het geeft werkelijk een fenomenaal geluidsweergave.
Een klein minpuntje v/d versterker is wel de grootte echter het design (VU meters)mag er zijn.
Ben er in ieder geval niet in teleurgesteld.

Marc63 15-06-2010
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Ben sinds enkele weken in het bezit van deze versterker, nadat ik eerst de map 103 van hetzelfde merk gehad heb.
Aangesloten op een paar forse B&W luidsprekers, merk ik dat de map 305II nóg beter klinkt. Vooral levendig en dynamisch met een goede basweergave, ook bij laag volume. De klank lijkt op dat van een goede marantz; warm dus. In de Duitse bladen komt dit merk er bekaaid vanaf; wel vaak een goede recensie, maar uiteindelijk een middelmatige waardering in punten.
Misschien speelt de lage prijs een rol; of adverteert dit merk te weinig....?
Voor E 800,- koop je volgens mij een prima versterker, die bovengemiddeld presteert, ook moeilijke speakers aan kan en bovendien mooi warm en gedetailleerd klinkt. De versie met DAC is zeer aantrekkelijk voor luisteraars van internetradio!

pmestrom 14-09-2012

Je begrijpt toch wel dat in alle Duitse bladen de Duitse producten er het beste vanaf komen? In al die jaren dat ik die bladen lees heb ik dit geconstateert. Franse producten zoals deze versterker worden per definitie nooit goed gewaardeerd en dat heeft niets met het product te maken....
Hoewel ik dit merk nooit zelf geprobeerd heb, heb ik uitstekende ervaringen met andere Franse audioproducten. Voor deze prijs en met alles wat ik op Internet kan vinden moet het gewoon een uitstekende versterker zijn. Ik ga hem beslist beluisteren.

adria 24-08-2009
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Echt een geweldige versterker. Gekocht bij Iear in Tilburg. Wat een fijne zaak is dat. Binnen mijn budget de beste die ik uit luisterproeven kon ontdekken. Veel bv mooier dan de veel duurdere cambridge A840.

richard audio 08-03-2009
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Ben begonnen met de voorganger van de map-105,de map-103.
En heb nu de map-305 samen met de cd-speler van advance acoustic,en luidsprekers van paradigm de studio-120 v3 die ik met audioquestkabels heb aangesloten.
De interlink heb ik van van den hul,en heb zo een superset in deze prijsklasse staan.
Voor deze prijs is er beslist geen betere te vinden.
Een echte audiofiele versterker voor niet te veel geld.
Zeker de moeite waard.
Ongeveer een jaar in bezit.

M. Mulder 16-12-2008
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Deze versterker heb ik nu bijn bijna 3/4 jaar en het is een erg goede muzikale versterker. Ontzettend dynamisch en levendig en voldoende vermogen. Het is bijna een poweramp. Voor deze prijs echt één van de beste uit zijn soort, maar kan oook gerust tippen aan de veel duurdere Cambridge Audio 840. Die klink gewoon saai en droog t.o.v. de Advance Acoustic. Of je moet daar van houden natuurlijk. Een duurder en losse voor- en eindversterker van NAD kon pas de kwaliteit van de Advance Acoustic evenaren.

Er zijn maar weinig versterkers onder de € 1500,- die deze versterker klankmatig kunnen overtreffen. Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen.

Ga hem maar eens beluisteren en trek je eigen conclusies.

De mogelijkheden zijn niet uitgebreid en dat komt de muzikaliteit alleen maar ten goede.

Erg uniek is de geïntegreerde DAC, dat hebben maar een handje vol stereoversterkers. De DAC is van Analog Audio en presteert prima!

In relatie met de prijs kan ik alleen maar lovend zijn

Florent 20-09-2008
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Goede krachtige versterker die in combinatie met de Advance Acoustic tube 24 bite cd-player een fantastisch geluid kan produceren. Ook na een paar uur luisteren nog steeds niet vermoeiend. Ik speel met een paar bejaarde Kef Calinda's op een bamboo houten vloer en geeft een geweldige klank. Enige minpunt van mijn kant is dat de volumeknop heel erg direct is en zeker met de afstands bediening is deze zeer moeilijk te regelen. Verder is het voor dit geld een absolute aanrader.

Jan-Willem Winters 31-01-2008
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Ik heb deze versterker nu al 2 jaar denk ik, net toen hij uit kwam. Hij bevalt zeer goed, ik ben audiofiel en stel vrij hoge eisen aan mijn versterker. Ik heb deze versterker boven een Cambridge en een Marantz verkozen. Er zijn niet heel veel inputs, maar voor mij voldoende. Ook zit er een MC/MM phono amp in. Ook is het mogelijk om een andere pre amp te gebruiken, voor en eind versterker zijn los te schakelen.
Ook heeft deze versterker veel controle en geeft een natuurlijke weergave van de bron. Robuust opgebouwd. Een 9 voor geluid, ik weet hoe veel duurdere versterkers klinken maar in deze prijsklasse is het een 9 waard.

Hosty 16-12-2007
Geschreven voor: Advance Paris MAP-305 II

Dit is een een versterker die me héél goed bevalt, zelfs met de kleine speakers( 19 liter / 9 kg ) die ik er nu op heb aangesloten, de zelf gemaakte Vifa Premium 11. Tzt wil ik wel wat zwaardere speakers aansluiten, nl Scan Speak Reference Monitor 1, maar dan moet ik nog even verder sparen. Een ander project is om mijn bejaarde (1976 !!)Solosound Electrostaten weer op te knappen en die aan te sluiten. Aan de voeding van de MAP305 te zien moet dat lukken.
Kritiek? Toch jammer dat er geen 2e paar ls.op kan. De volumeknop kan subtieler, en een koptelefoon aansluiting ontbreekt. Maar in wezen verbleekt de kritiek bij de kwaliteit. Wanneer de electrostaat test goed is doorstaan zal ik m'n review updaten. Tot dan.
PS Mogelijkheden een 6 maar dat is logisch, je koopt deze amp. niet voor de toeters en bellen, veel belangrijker is dat voor en eind deel te scheiden zijn.